Startup-uri de succes

Școala Informală de IT

Școala Informală de IT este cea mai mare platformă din România care reunește profesioniști de top din industrie cu oameni talentați, conduși de dorința de a-și dezvolta abilitățile unice de IT. Asociația Cityside Education reprezentată prin Sebastian Văduva, împreună cu mai mulți parteneri din Cluj-Napoca au fondat această Școală în 2013. Ideea a venit după ce au avut loc mai multe sesiuni de training corporativ cu companii mari de IT care s-au plâns că au tot mai puțin timp să investească în cursuri tehnice „la ei acasă”... Școala s-a extins rapid de la Cluj-Napoca la București, Timișoara, Iași și chiar la Oradea, pe parcursul unui an și jumătate. Abordarea practică a companiei, combinată cu un curriculum actualizat permanent și un orar convenabil, s-a dovedit a fi o rețetă de succes pentru școala alternativă.

Citește mai mult

Sourcematch

În 2011, în timp ce Sebastian Văduva era decanul Facultății de Management și IT Griffiths din cadrul Universității Emanuel din Oradea, a fost provocat de către un proprietar de afaceri american să creeze Stark Vantage, o companie specializată în administrarea IT, telemarketing, precum și finanțe și contabilitate pentru piața americană. A adunat opt absolvenți printre care și Bogdan Negru, care mai târziu a devenit CEO al companiei românești. Nivelul activității a crescut în mod constant în 2012, iar până în 2013 a luat numele Stark Europe, devenind sucursala europeană pentru Stark Talent, o companie lider de resurse umane și recrutare din Statele Unite. De-a lungul timpului, echipa a câștigat cunoștințe și expertiză în procesele administrative de tip ,,back office”, finanțe, administrarea IT, recrutare și managementul comenzilor. După patru ani de consolidare a fundației sale, 2014 a fost momentul perfect pentru ca Stark Vantage să-și consolideze baza de clienți și să-și intensifice eforturile pe scară largă în Europa, Statele Unite și Orientul Mijlociu, pe măsură ce compania și-a schimbat numele. În 2017, compania a făcut rebranding la Sourcematch, iar Bogdan Negru s-a mutat în SUA pentru a spori vânzările companiei.

Citește mai mult

Oradea Tech Hub

Asociația Oradea Tech Hub este o organizație non-profit creată de un grup de entuziaști din domeniul tech pentru sprijinirea comunității locale. Obiectivul Asociației Oradea Tech Hub este de a sprijini și a dezvolta comunitatea locală din industriile creative și de tehnologie. Pentru ca acest obiectiv să fie atins, Oradea Tech Hub dezvoltă trei lucruri principale: - Spații de co-working pentru startup-uri și freelanceri și facilitarea networking-ului între aceștia - Organizarea de evenimente cu specific tech & creativ, meetups, etc. - Promovarea intereselor companiilor IT locale și reprezentarea acestora pe plan național (autorități locale, naționale, etc) și internațional

Citește mai mult

Heritage Farms

Heritage Farms este un laborator de agricultură ecologică condus de Universitatea Emanuel din Oradea și absolvenții săi, cu scopul de a crea un model de agricultură ecologică care poate fi replicat și implementat de misionari în alte țări/ comunități, popularizând astfel și oferind o abordare practică a afacerilor ca misiune. Afacerea lansată în 2016 intenționează să sprijine fondatorii în principala lor activitate ca facultate la Universitatea Emanuel, într-o afacere văzută ca misiune, organizând și sistematizând producția ecologică și livrarea la domiciliu de produse de înaltă calitate, creând astfel un centru de cunoaștere și oferind locuri de muncă în comunitatea locală și oportunități de formare pentru studenți în domeniul agro-afacerilor.

Citește mai mult

My love story book

Marcela Matraku, absolventă a Facultății de Management și IT Griffiths din cadrul Universității Emanuel din Oradea, a venit pe când era în anul 3 de studii (2013) la concursul de planuri de afaceri iStart cu ideea de a crea o platformă în care cupluri căsătorite sau care urmează să se căsătorească să poată colabora cu scriitori fantomă pentru a-și materializa povestea lor de dragoste într-o carte. A câștigat concursul din acel an și a atras atenția unor investitori, printre care și Soluții Avansate. În acel an, Marcela a început să lucreze la implementarea afacerii și, în curând, a avut primele sale comenzi în România. Afacerea a fost numită My Love Story Book și a reușit să obțină comenzi din Europa de Vest și din Statele Unite. Marcela și-a început studiile de doctorat în SUA și a condus afacerea spre piața americană.

Citește mai mult

Global Medical

Global Medical este o companie de consultanță creată cu scopul de a oferi cele mai bune opțiuni și planuri de tratament pe care pacienții le pot avea la dispoziție atunci când trebuie să utilizeze serviciile unei instituțiilor medicale. Dificultatea cu care se confruntă persoanele care au probleme de sănătate este că nu știu la cine să se adreseze și nu cunosc personalul medical calificat în funcție de nevoile lor. Global Medical facilitează procesul prin care pacienții își aleg medicii și instituțiile medicale prin furnizarea de informații privind specializările profesioniștilor din domeniul sănătății, formarea, competențele medicale și cazurile rezolvate. În același timp, Global Medical încearcă să pună la dispoziția pacienților informații despre echipamentele instituțiilor medicale și capacitatea lor de a oferi condițiile necesare pentru tratarea diferitelor boli.

Citește mai mult

Startup-uri în curs de dezvoltare

Online teaching and mentoring

Programul de studiu de tip mentorat IMPACT este un amestec de cunoștințe extins de la domeniul afacerilor până la teologie. Programul este personalizat în funcție de nevoile unice și circumstanțele fiecărui participant, iar informațiile sunt livrate într-un format multiplu (online, coaching-ul Skype și contexte de grup). Programul este personalizat pentru a fi de utilitate maximă practică și principiul biblic.

Citește mai mult

Eldery Care Tourism

Elderly care tourism s-a fondat pe baza unei nevoi care conform studiilor, în următorii ani va crește din ce în ce mai mult. Această nevoie constă într-un număr tot mai mare de persoane vârstnice care necesită îngrijire și asistență, datorită unei tendinţe generale la nivelul ţărilor din vestul Europei de îmbătrânire a populaţiei, combinată cu un grad tot mai scăzut al ratei natalității. 
Populaţia Uniunii Europene este preconizată să aibă o creştere uşoară până în anul 2060, de la 500 de milioane de locuitori în anul 2010 la 526 de milioane în anul 2060. Populaţia vârstnică, de la 65 de ani în sus va creşte de la o pondere de 17% nivelul actual la 30%, iar cei peste 80 de ani de la 5% nivelul actual la 12%, ceea ce înseamnă o dublare a numărului de persoane vârstnice în următoarea jumătate de secol.
Elderly care are misiunea de a oferi acestor persoane vârstnice asistenţa şi îngrijirea de care au nevoie, oferindu-le însă maximul de independenţă şi păstrarea sentimentului că ei sunt în control, acestea fiind în opinia noastră elementele definitorii ale sentimentului de „acasă”!

Serviciile specifice pe care Elderly care le oferă sunt: 
- Servicii de recuperare pentru persoanele vârstnice;  
- Diverse tratamente balneo-climaterice;
- Îngrijire pe termen lung pentru persoane vârstnice.

Citește mai mult

Asociația Oamenilor de Afaceri Români din Diaspora

Asociația are ca obiectiv valorificarea potențialului oamenilor de afaceri români din Diaspora oferind oportunități de afaceri prin schimbul de know-how, promovarea unui mediu de afaceri favorabil între România și Diaspora română din Europa, precum și prin stimularea antreprenoriatului în rândul românilor din Diaspora.

Citește mai mult

Anytech

Anytech oferă consultanță IT pentru IMM-uri care vor să-și eficientizeze activitatea, să se organizeze profesionist sau să crească. Produsul oferit este un soft BPM care oferă toate beneficiile unui ERP, ale unui CRM, la care se adaugă automatizarea activității firmei și o comunicare foarte eficientă între departamente și angajați. Acest produs este completat de serviciile de consultanță ce presupun implementarea strategiei de BPM și a soft-ului, servicii de consultanță pentru alegerea modalității de hosting a software-ului Aura Portal precum și servicii de training pentru angajați ca aceștia să-l poată folosi. Produsul oferit de Anytech se diferențiază de concurență prin faptul că este o platformă și nu un software inflexibil pentru a cărui modificare este necesară intervenția asupra codului. Acest lucru îl face ușor de modelat după specificul firmei și în funcție de schimbările pe care le suferă aceasta în evoluția sa. Serviciile de training al angajaților îi vor face pe aceștia capabili să poată adapta ei înșiși produsul atunci când este necesar, modificând procese sau creând altele noi. Suntem dedicați pentru a ajuta proprietarii de IMM-uri să aibă afaceri performante, cu potențial real de creștere și vom face asta prin înțelegerea nevoilor fiecărui client.

Citește mai mult